Hårvård

 Här kmr ett inlägg om hårvård:
Jag är en av de människor som älskar att hållar på med hår; sätta upp hår, piffa till m.m. Då gäller det oxå att sköta håret bra, vilket jag inte är så superbra på=)

Tips:
* Försök att inte blåsa håret för ofta, det skadar håret. Om du måste göra det så spaya in värmesydd i håret först. Samma sak gäller när man plattar/lockar håret.
* Tvätta inte för ofta, det torkar ut håret! Det räcker med varannan dag ungefär.(Om man inte svettar upp sig jättemkt;))
*Ha inpackning i håret ca 2 ggr i månaden. Det hjälper håret att återfukta sig:)

Tips på att slinga håret utan att slita på det!=)

Behövs:
*Lime
*En solig dag
*Tid

Såhär gör man:
Ta limen och dela den i klyftor. Gnid ut det i tunna slingor över hela håret. Låt det sitta i en hel dag i solen så har du slingor!=) (Tror jag, jag har inte testat;))
OBS! Fungerar bäst på sommaren

Inpackning på Avokado och banan

Behövs:
*½ avokado
*½ mogen banan
*1 msk olivolja
*1 rågad tsk naturell yoghurt

Blanda ordentligt och applicera på tvättat handdukst torkat hår. Undvik hårbotten om du har problem med fett hår.
Täck med duschmössa lr plastpåse och låt det verka i 25 min. Tvätta ur med schampo och varmt vatten=)
Kramar
/Saniiz


Kommentarer♥
Postat av: Elsa

Brukar du använda hår inpackningar?? <3

2009-03-23 @ 19:17:47
URL: http://elsacissi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Regler:
Inga kränkande kommentarer mot mig eller peroner i min omgivning!
Jag ser era IP-nr!
Alla extra fula/dumma kommentarer anmäls!
Alla söta kommentarer är ALLTID välkommna:]
Namn:
Är du här ofta?

E-post: (Bara jag ser!)

Har du nån blogg?:

Skriv här söt♥:

Trackback
RSS 2.0