Sminkning

Hejpåer! Jag hade tänkt att lite då och då lägga in saker som har med sminkning & skönhet m.m att göra! Jag är ju självklart inget proffs men jag tkr att det duger;)

En sminkning som inte är så "extrem"...

Det här är ögonskuggorna jag använder, kmr från H&M och är ju ingen direkt kvalitetsvara, men det duger gott och väl för en liten amatör som jag...xD


Börja med att lägga på en bas, så lika färg som din hud som möjligt, jag brukar använda en aningen ljusare färg. Applicera över hela ögonlocket nästan enda upp till ögonbrynet.
Lägg sen en mörkbrun skugga längst ned på ögonlocket, ca ½cm tjockt. Lägg sedan på en lite ljusare brun precis ovanför den mörkbruna. Blanda in färgerna ordentligt i varann.
Ta sen en mörk skugga (Jättemörk blå, jättemörkgrön, svart spelar roll, var dock för försiktig med färgen som lätt kan ser för 'mkt' ut om du tar för mkt färg på penseln) Och dutta försiktigt i ögonvrån, som på bilden. Blanda ihop färgerna varsamt.
Ta sen samma färg som du nyss anväde och dutta liiiiiite grann i nedre ögonvrån (som på bilden). Ta bara inte fär mkt, om du tkr att det är svårt kan du skaka av penseln/borsten lite lätt innan du applicerar.
En svart eyeliner är användbar:D. Ta eyelinern och da en tunn rand precis innan för "denhär-rosa-saken-som-nästan-är-inne-i-ögat-och-är-smal". Om du har svårt att följa beskrivningen så titta på BILDEN! Dra bara ungefär till mitten av ögat.

*KLART*
(Om du vill kan du ju ha på lite mascara lr så, dethär är ju bara tänkt som lite insperation;))

Om du har nåt tips på vad jag skulle kunna göra nästan gång (typ testa uppsättningar, visa fler sånnahär saker,mm.) lr om du bara tyckte att dethär var bra så K-O-M-E-N-T-E-R-A!!!!<3
Kramar
/Saniiz

Kommentarer♥

Kommentera inlägget här:

Regler:
Inga kränkande kommentarer mot mig eller peroner i min omgivning!
Jag ser era IP-nr!
Alla extra fula/dumma kommentarer anmäls!
Alla söta kommentarer är ALLTID välkommna:]
Namn:
Är du här ofta?

E-post: (Bara jag ser!)

Har du nån blogg?:

Skriv här söt♥:

Trackback
RSS 2.0